W niektórych sklepach internetowych, zwłaszcza dużych, możemy znaleźć rejestrację i logowanie nie tylko przy pomocy zwykłego konta w sklepie, ale także poprzez konto Facebook, lub Google+. Taka forma logowania do sklepu jest korzystna dla użytkowników którzy nie chcą zakładać nowych kont i zapamiętywać do nich haseł, a są aktywnymi użytkownikami serwisów społecznościowych, dlatego stała się całkiem popularna. Jednocześnie z punktu widzenia bezpieczeństwa, dane logowania nie są przechowywane na serwerze sklepu, a poprzez API przekazywane za pośrednictwem serwisów społecznościowych, więc jest to rozwiązanie całkowicie bezpieczne dla użytkownika oraz dla właściciela sklepu. Do tej pory, wprowadzenie takiej zmiany wymagało zaimplementowanie API Facebooka, ale obecnie dzięki wygodnej wtyczce możemy bardzo szybko wprowadzić to we własnym sklepie.
Wtyczka która doda tą metodę logowania nazywa się SocialAuth i jest dostępna w serwisie Codecanyon. Nie wymaga żadnych zmian w plikach systemowych sklepu i jest łatwa w instalacji. Posiada również prosty panel administracyjny który pozwoli nam wybrać gdzie logowanie ma się wyświetlać. Działa z większością szablonów i jest znakomitym sposobem aby uprościć proces rejestracji i zwiększyć konwersje.