Home / Tutoriale / Jak działają opcje produktów w OpenCart?

Jak działają opcje produktów w OpenCart?

W niniejszym tutorialu przedstawię, jak działają opcje produktów w OpenCart. Opcje produktów są wykorzystywane gdy mamy kilka wariantów tego samego produktu (zwłaszcza w tej samej cenie)  i chcemy sprzedawać je na jednej podstronie produktu. Przykładem mogą być różne rozmiary butów lub kolory ubrań, oferowane w kilku wariantach. Do jednego produktu można dodać również jednocześnie kilka różnych opcji.

Aktualny system opcji produktów w OpenCart jest bardzo potężny i umożliwia duże możliwości konfiguracji, ale początkowo może wydawać się skomplikowany. Aby zrozumieć jak działa, należy najpierw zapoznać się z jego strukturą. Aby rozpocząć pracę z opcjami, należy najpierw dodać rodzaje opcji, a następnie można przypisywać skonfigurowane i nazwane przez nas wartości opcji do konkretnego produktu.

Obrazuje to poniższy przykład:

T-shirt (produkt)

– Rozmiar (Typ opcji)

— S (Wartość opcji)

— M (Wartość opcji)

Jak utworzyć nowy typ opcji?

1. Wejdź w Admin -> Catalog -> Options

2. Wybierz „Insert”

3. Wprowadź nazwę opcji (np. „Rozmiar”)

4. Wprowadź typ opcji (np. najpopularniejszy „Select” czyli lista rozwijana)

5. Wybierz „Add option Value”

6. Dodaj wartość tej opcji, czyli na przykład „S” oraz kolejność sortowania – dla pierwszej wartości powinno to być 1, dla kolejnych 2, 3, itd.

7. Dodaj dodatkowe wartości opcji, na przykład „M” i „L”, a następnie zapisz zmiany.

Jak dodać utworzone opcje do produktu ?

opcje-produktow

1. Przejdź do „Admin”->”Catalog”->”Products”

2. Wyedytuj produkt i przejdź w zakładkę „Options”, jak na zrzucie powyżej

3. W oknie z zieloną ikoną +, wpisz nazwę typu opcji, którą przed chwilą dodałeś, to jest „Rozmiar”, a następnie kliknij „+”

4. Wybierz kolejno S, M i L, dodając je przez przycisk, „Add Option Value”, a następnie, jeżeli jest taka potrzeba, uzupełnij opcje o dodatkowe parametry. Domyślnie te pola pozostawia się puste, ale możesz w nich zmienić także:

– Quantity – ilość produktu o konkretnej opcji,

– Subtract stock – czy po zakupie z tej opcji,  produkt ma być odejmowany z magazynu,

– Price – czy opcja ma wpływać na cenę? (na przykład dopłata za większe rozmiary)

– Weight – czy opcja ma wpływać na wagę?

I to wszystko! Możesz eksperymentować z różnymi typami opcji, znajdując ten, który będzie najbardziej pasował do twojego sklepu i konsekwentnie je stosując.

 

Odpowiedz

Adres e-mail nie będzie publikowany. Required fields are marked *

*

Scroll To Top